torsdag 21 mars 2013

Bloggutmaning: Veckans dåliga samvete

Jag följer Loppis Entusiasten, en tjej som ofta shoppar på loppisar, hon är grymt duktig på att göra i ordning fula, gamla dockor, och jag tycker om att se hennes fynd och arbete. När jag kikade in den här veckan, hade hon hoppat på en bloggutmaning, det lät kul så jag hoppade över till Saras blogg och läste mer. Det verkar som om den utmaningen är som klippt och skuren för mig, så jag måste ju hoppa på! Så här skriver Sara om utmaningen:

Utmaning
Att i början av veckan utse ett dåligt samvete som man sedan tar itu med under veckan och rapporterar hur det har gått i slutet av veckan. Du väljer själv om du vill vara med varje vecka eller bara ibland.

Vad ska det vara för dåligt samvete?
Det dåliga samvetet kan vara nästan vad som helst. Något som du vill/borde/måste göra, men som av någon anledning inte har blivit av. Det kanske handlar om någon låda/hylla som ska rensas, en vän/släkting som ska kontaktas, en bok som ska läsas, en träning som ska bli av, osv. Låt fantasin flöda! Du bestämmer själv hur stor eller liten uppgift du vill ta itu med.

Hur går det till?
I början av veckan kommer jag att lägga in ett inlägg där jag berättar vad veckans dåliga samvete för mig kommer att vara. Lägg in en kommentar där du berättar vad du ska ta itu med under veckan. Om du har en blogg där du berättar mer om uppgiften så kan du länka till ditt eget inlägg.
I slutet av veckan lägger jag in ett inlägg där jag berättar hur det har gått med mitt dåliga samvete. Lägg då in en kommentar där du berättar hur det har gått för dig (och länka eventuellt till eget inlägg).

Nu är ju denna veckan snart slut, så jag ska ta en "snäll" uppgift som start, så att jag säkert hinner med. Denna veckan ska jag bli klar med monteringen av tryckknappar och "fuskknappar" i min väst samt sytt fast den lösa knappen i dotterns Pippiklänning!

Varför inte hoppa på utmaningen, du med?! Ha det gott!

1 kommentar:

  1. Välkommen till utmaningen! Kul att du har gjort en banner, den lånar jag gärna! :-)

    SvaraRadera