söndag 23 juni 2013

Virkad midsommarkrans

Jag tycker om blomsterkransar till midsommar, så när jag väl fick en flicka längtade jag tills hon blev så stor att hon kunde ha en krans på midsommar. För två år sen gjorde jag den första, då var hon 3 år och det visade sig att hon inte alls ville ha blommor i håret! Så det slutade med att det var jag som använde kransen det året. I år planerade jag ordentligt, klädde in ett av hennes diadem med grönt virkgarn och virkade blandade midsommarblomster. Kvällen innan midsommarafton blev jag klar med monteringen, Leia visste ännu inget. Till mig själv plockade jag diverse blommor, nöp rosorna maken gett mig några dagar innan, klippte murgröna, det blev en ganska bra krans till slut. Dottern blev överlycklig för sin "krans" men hoppade tyvärr studsmatta med diademet i handen så det var trasigt 5 minuter efter att hon fått det. Trist, men bara att bita ihop, köpa nytt diadem och föra över alla blommorna. Det höll ihop så att hon kunde ha det under dagen i alla fall.


Visade upp bilderna på kransen på Facebook i de handarbetsgrupper jag är med i och fick mycket fint beröm och en beställning. Riktigt kul! Om någon mer är intresserad är det bara att höra av sig, ett midsommarkransdiadem kostar 100 kr plus eventuellt porto.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar