tisdag 4 juni 2013

Virkad studentmössa

Jag fick igår en beställning på ett handgjort kort till en student, och då blev jag genast sugen på att virka en studentmössa. Började ju givetvis direkt, trots att jag har hundra andra projekt, men ett sånt här litet projekt är bra att sticka emellan med. Gratismönster på mössa hittade jag hos Ellis & Pysselkiisen, men jag fick inte till dom bra så jag modifierade fram ett eget mönster. Tyckte faktiskt att mössan blev jättebra!

Köpte sverigeband på Konsum och sydde fast baktill. Jag har fått en del positiv feedback på Facebook, så det var fler än jag som tyckte om denna. Just denna mössan får min ena hemhjälp att ge till sin student (som tack för att jag fick till ett bra mönster), men det går jättebra att beställa en virkad studentmössa. Om mössan ska skickas får du tänka på att portokostnad och leveranstid tillkommer, annars är det leverans på ca 1 dag. Kostnad: 50 kr inklusive band.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar