torsdag 22 augusti 2013

Färgglad kofta - Colorful cardigan

Precis lagom till semestern blev dotterns kofta klar, en virkad glad-kofta med klara, härliga färger. Mönstret är publicerat på Hemmets Veckotidnings hemsida, jag gjorde dock en del ändringar på denna.

This was finished just in time for the vacation, my daughter's cardigan, a crocheted happy-cardigan with bright, beautiful colors. The pattern is published on a swedish week magazine website, however, I did some changes on it.
För pris vid beställning, kontakta mig via mail.
For price on ordering, please contact me by email.

Dels virkade jag inte de två sista varven som det stod i mönstret, dels lade jag till en volangkant i vitt. Sen gjorde jag korta ärmar med några ökningar på insidan för bättre passform, och likadan volangkant som på koftan. Sen gjorde jag den till just en kofta istället för en tröja att dra över huvudet - det kom jag dock inte på förrän framstyckets ok var färdigvirkat, så jag klippte upp oket och virkade samma vita kant över klippningen som jag gjort i halsen.

First, I altered the two last rounds on the circle, then I added a ruffled edge in white. I made short sleeves instead of long sleeves and with some increases on the inside of the arm for a better fit. Then I made it a cardigan instead of a sweater to pull over your head - but I didn't  come up with that until the front piece was completed, so I cut it up and crocheted a white edge same as I made on the neckline.

Garnet är 100% bomull och inköpt på Lidl.

The yarn is 100% cotton and purchased at Lidl.

/Välkommen tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar