söndag 11 augusti 2013

Kaffeväska - Coffee bag

En kaffeväska till, denna blev det några missar på så den behåller jag själv - däremot kommer jag att sy fler i dessa måtten då den blev väldigt bra.
I've made another coffee bag, this one is with some mistakes so I'll keep this one myself - however the measurements for this one is very good so I'll sew more like this one.

Just denna väskan är mycket ekologisk/miljövänlig. Först är kaffet ekologiskt odlat, sen återanvänder jag kaffeförpackningarna och sist så är det ett gammalt, hemsytt koppel som jag återanvänt till handtag. Det måste väl anses som miljövänligt, om något. Återanvänt koppel blir det ju dock inte på de väskor jag syr upp för försäljning.
A little history about this particular bag: This bag is very eco-friendly, the coffee is organically grown, the coffee bags are recycled, and the handles are a recycled, home sewn leash. The next bags will have new handles.

Måtten på väskan: 30x20x7 cm. Ange önskat mått på handtagen vid beställning.
The measurements for the bag: 30x20x7 cm. When ordering, let me know how long you want the handles to be.

Mailadress för beställning finns under fliken "Beställning/Order" under bloggrubriken.
You'll find my email address under "Beställ/Order"below the blog title.

2 kommentarer:

  1. Gud vad häftig! Jag såg en liknande (vanliga gevalia tror jag, inte ekologisk) väska i våras. Hopsydd med vit tråd om jag inte minns fel. Tyckte det var himla smart. En ekologisk väska är ju ännu bättre. Tummen upp för dig! :)

    SvaraRadera
  2. Hej, är du intresserad av att sälja denna väska? mvh Sofie maila på sofie133@hotmail.com

    SvaraRadera